ПРАВИЛНИК О ОРГАНИЗАЦИЈИ РАДА У ПРЕДШКОЛСКОЈ УСТАНОВИ „КОЛИБРИ“ БАЧ

Датум: 24. April 2020 17:00 Категорија: Новости

ПРЕДШКОЛСКА УСТАНОВА „КОЛИБРИ
Бач, Школска број 3
Број: 90/2020-3
Датум:.19.03.2020. године
 
 
На основу Одлуке о обустави извођења наставе у високошколским установама, средњим и основним школама и редовног рада установа предшколског васпитања и образовања („Сл. гласник РС“, бр. 30/2020), Одлуке о проглашењу ванредног стања („Сл. гласник РС” бр. 29/2020), Уредбе о организовању рада послодаваца за време ванредног стања („Сл. гласник РС” бр. 31/2020), Oдлука Владе Републике Србије, Препорука Института за јавно здравље Србије „Др Милан Јовановић Батут”, Светске здравствене организације и Министарства просвете, науке и технолошког развоја, члана 119. став 1. тачка 1) Закона о основама система образовања и васпитања („Службени гласник РС“ број 88/2017, 27/2018- др.закони, 10/2019 и 6/2020), члана 27. Статута ПУ „Колибри“ Бач,  Управни одбор дана 19.03.2020. године, доноси

ПРАВИЛНИК О ОРГАНИЗАЦИЈИ РАДА
У ПРЕДШКОЛСКОЈ УСТАНОВИ „КОЛИБРИ“ БАЧ
ТОКОМ ТРАЈАЊА ВАНРЕДНОГ СТАЊА ЗБОГ ЗАРАЗНЕ БОЛЕСТИ COVID-19 („КОРОНА ВИРУС”) И ПОСТУПАЊУ ЗАПОСЛЕНИХ И РАДНО АНГАЖОВАНИХ ЛИЦА 
 
Члан 1.
Овим Правилником уређује се организација рада у ПУ “Колибри“ Бач (у даљем тексту: Послодавац), током трајања ванредног стања и поступање запослених, радно анга­жованих лица и корисника услуга у циљу свођења на најмању могућу меру могућности обо­левања и преношења вируса COVID-19.
Обустава редовног рада предшколских установа не значи потпуни прекид рада установе и запослених, већ обуставу реализације непосредног васпитно-образовног рада са децом и прилагођавање околностима које изискују стално праћење мера и препорука надлежних институција.
 
Члан 2.
Како би се у највећој могућој мери онемогућило оболевање и преношења вируса COVID-19 код запослених, радно ангажованих и корисника услуга, Послодавац ће реорганизовати радно време и применити мере здравствене заштите садржане у пре­порукама Института за јавно здравље Србије „Др Милан Јовановић Батут” и Светске здравствене организације.
 
Члан 3.
На радним местима код којих је то могуће биће организован рад од куће уз обез­беђивање одговарајућих техничких услова од стране Послодавца, а у складу са од­лу­ком Послодавца којом се утврђује организовање радног времена током трајања ванредног стања
Запослени који раде од куће пуно радно време или део радног времена долазиће у просторије само по налогу директора.
Радно ангажована лица долазиће у просторије само по налогу директора.
 
 
Члан 4.
По доношењу овог Правилника директор ће донети одлуку у којој ће одредити, који ће запослени радити од куће део радног времена или пуно радно време и донети одговарајуће појединачне акте, којима ће регулисати рад од куће.
При доношењу одлуке из претходног става директор ће имати у виду радна места на којима запослени раде, могућност да се конкретни послови обављају од куће, као и да ли запослени, који раде на конкретном радном месту спадају у категорије стано­вни­штва угрожене од вируса COVID-19 („корона вирус”) у складу са одлукама и пре­по­рукама надлежних органа и институција.
Запослени, који раде у просторијама Послодавца послове ће обављати уз пре­дузимање здравствених мера, које су садржане члану 5. Правилника, као и уз орга­низацију рада спроведену на основу одлуке директора која треба на најмању могућу ме­ру да сведе могућност оболевања и преношења другима корона вируса.
 
Члан 5.
Док бораве у просторијама Послодавца, као и при доласку и одласку из прос­то­рија Послодавца запослени, радно ангажовани и корисници услуга су дужни да:
  •  одржавају удаљеност од најмање два метра једни од других у разговору приликом
социјалних интеракција;
  •  избегавају контакт са свима који показују симптоме респираторних обољења попут кашљања, кијања, бола у грлу, повишене телесне температуре;
  •  чешће перу руке сапуном и водом минимум 20 секунди а нарочито:
  • пре доласка у просторије Послодавца и након одласка из просторија Послодавца;
  • након сваких сат времена проведених у просторијама Послодавца;
  • издувавања носа, кијања и кашљања;
  • пре и након физичког додира са другим лицима;
  • пре, током и након припремања хране;
  • пре јела;
  • пре и након третирања ране или посекотине;
  • након употребе тоалета;
  • након контакта са животињама, храном за животиње или животињским излучевинама;
  • након одлагања отпада;
  •  на сваких сат времена проветравају радне просторије;
  •  у ситуацијама када није могуће прање руку одржавају хигијену руку кори­ш­ћењем гела, који садржи 70% алкохола или другог одговарајућег средства за де­зин­фекцију руку;
  •  прекрију уста и нос приликом кашљања и кијања надлактицом, како би уста и нос остали чисти, или да кашљу и кијају у папирну марамицу, коју ће након то­га бацити и одмах потом опрати руке;
  •  избегавају додиривање лица, очију, уста и носа;
  •  примењују и друге мере донете од стране Општинског штаба за ванредне ситуације.
Послодавац ће обезбедити одговарајућа средства за спровођење мера из члана 5. Правилника, као и одвијање процеса рада у просторијама Послодавца, који треба да омогући стварање услова за спровођење мера из члана 5. овог Правилника.
 
 
 
 
Члан 6.
Ради заштите здравља запослених и радно ангажованих,  запо­слени и радно ангажовани код Послодавца неће присуствовати стручним скуповима на које су се пријавили, неће се пријављивати на нове  стручне скупове нити ће бити упућивани на службена путовања у земљи и иностранству, осим у случају преке потребе.
Случај преке потребе дефинише се појединачним актом послодавца уз детаљно образложење, а у складу са одлукама и препорукама надлежних органа и институција.
 
Члан 8.
На видним местима у просторијама Послодавца, а посебно на улазним вратима, испред тоалета, кухиње и на вратима свих канцеларија биће истакнут извод из члана 5. Правилника.
Овај правилник биће послат на контакт адресе запослених и радно ангажованих лица.
Корисницима услуга Послодавца биће и усмено предочено којих мера из члана 5. Правилника ће морати да се придржавају током боравка у просторијама Послодавца.
 
Члан 9.
Овај Правилник ступа на снагу даном објављивања на огласној табли Посло­дав­ца, и престаје да важи даном окончања ванредног стања због заразне болести COVID-19.
 
 
 
 
                                                                                                                                                                                                        Председник Управног одбора
        
                                                                                                                                                                                                                      Виктор Генић